جشن تکلیف

اطلاعات و اخبار مربوط به جشن عبادت

جشن تکلیف

اطلاعات و اخبار مربوط به جشن عبادت

  • ۰
  • ۰

جشن تکلیف مجازی امروزه جایگزین بسیار خوبی برای جشن تکلیف های خانگی می باشد که در گذشته برای دختران تازه مکلف شده به وسیله خانواده ها برگزار می شد. جشن تکلیف آنلاین همچنین می تواند به عنوان راه حلی کارآمد برای برپایی جشن عبادت باشد که در مدارس به صورت گروهی برگزار می گردد.

رونق جشن تکلیف مجازی در دوران کرونا

با شیوع بیماری کرونا، همه و یا بیشتر فعالیت ها رنگ و رویی مجازی و آنلاین به خود گرفتند. در این میان برگزاری جشن عبادت نیز از این قاعده مستثنی نبود. بنابراین هر روز ایده های بسیاری برای برگزاری بهتر اینگونه مراسم ها به صورت آنلاین و از راه دور ابداع گردید.

ویژگی های یک جشن تکلیف مجازی خوب چیست؟

در واقع جشن عبادت یک مراسم برای سپاسگزاری و شکرگزاری از پروردگار و همچنین ابراز شادی است که می توانیم در صحت و سلامت به انجام تکلیف شرعی و واجبات دینی بپردازیم. از همین روی بهره مندی دختران و پسران نوجوان را از نعمت تکلیف در کنار یکدیگر جشن می گیرند.

برگزاری آنلاین مراسم جشن تکلیف باید به گونه باشد که بتواند احساس هیجان و زیبایی جشن های خانگی و مدارس را برای نوجوانان تازه مکلف شده به وجود بیاورد. در اینجا به برخی از مواردی که به برگزاری بهتر این مراسم کمک می کند؛ اشاره می نماییم:

1-     حفظ شادی و هیجان جشن تکلیف

در برگزاری جشن تکلیف مجازی شرایط متفاوت از دورهمی های حضوری در مدارس می باشد. اما با در نظر گرفتن برنامه های مدون و برنامه گذارانی مجرب در این زمینه می توان بخشی از این هیجان را از راه دور به بچه ها منتقل نمود.

2-     ارسال هدیه جشن تکلیف

یکی از بخش های جشن تکلیف مجازی که می تواند تا مدت های طولانی خاطره ای زیبا در ذهن دانش آموزان مکلف شده ایجاد نماید؛ هدیه جشن عبادت می باشد. این هدیه می تواند یک ست عبادت شامل چادر نماز، سجاده، جانماز و کیف نماز باشد که به صورت پک کامل جشن تکلیف برای دختران و یا پسران همراه با مهر و تسبیح و ... ارسال می گردد.

3-     برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی

در نظر گرفتن مسابقه با مضمون مذهبی در مراسم جشن تکلیف مجازی، می تواند از یک سو دانش آموزان 9 ساله تازه مکلف شده را با مسائل دینی بیشتر آشنا نماید؛ و از سوی دیگر هیجان و شور بیشتری به برنامه مجازی می بخشد. به ویژه اگر این بخش همراه با اهدا جوایزی ارزشمند باشد؛ می تواند به عنوان یکی از بخش های چالشی برای آن ها تبدیل شود.

4-     ارسال پستی لوح جشن تکلیف

با توجه به مجازی بودن مراسم جشن عبادت آنلاین، تمامی مواردی که به عنوان هدیه و یا پک جشن عبادت در نظر گرفته می شود؛ لازم است تا به صورت پستی برای دانش آموزان ارسال گردد. لوح جشن عبادت نیز شامل متن تبریک جشن تکلیف، شعر جشن تکلیف و ... می باشد که به عنوان یک یادگاری از مراسم جشن تکلیف مجازی برای دختران و پسران 9 ساله تازه مکلف شده به جا می ماند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی